The end of Vegas journalism, Chapter 5,091

Three huge stories broke in Nevada on Wednesday and the two Las Vegas newspapers revealed their journalism bankruptcy.

The trio:

1. The Gaming Control Board filed a complaint against Sheldon Adelson's Las Vegas Sands that will result in a $2 million fine, the fifth-largest in state history.

2. The state Supreme Court ended Adelson's crusade to knock Judge Elizabeth Gonzalez off a case that could cost him a fortune.

3. Chancellor Dan Klaich sent a retirement deal to regents.

On the first two, The Las Vegas Review-Journal, a k a The Adelson News, buried the two stories that involved him. In print, brief stories were entombed on Pages 8B and 10B. On the site, an IKEA fluff piece led and then was replaced by a Hyperloop story. You had to scroll down to find the Sands-related stories.

On the third story (about Klaich), prompted by RJ reporter Bethany Barnes' investigative journalism, the Las Vegas Sun, a k a Brian Greenspun's plaything to help his friends, the Klaich story was at the top of the site since Wednesday afternoon when the Sun broke the news. But, strangely, it was written by "Sun staff," which is unheard of for a major story. Why? I presume Klaich or one of his allies gave it to the friendly Greenspun, who has downplayed Barnes' reporting, and some poor reporter had to write a very thin story just so Barnes would not have it first..

This is the state of journalism in Nevada's largest city.